Blog Marketing dla fotografów- jak w szybkim tempie powiększyć bazę klientów

Marketing Fotografii

Czy uważasz siebie za dobrego fotografa, ale nie wiesz jak rozwinąć swoją firmę?

Tak jak w każdej innej branży, jeżeli chcesz rozwinąć swoją firmę i pozyskać nowych klientów potrzebujesz odpowiednio dobranych narzędzi marketingowych.

Rozwój firmy nie musi oznaczać inwestycji w kampanie promocyjne i kosztowne reklamy.

Zastosowanie odpowiednio dobranych narzędzi marketingowych, które przyciągną rzesze nowych klientów pomoże w szybkim tempie rozwinąć Twoja firmę.

Poniżej umieszczona jest lista pomysłów, które pomogą rozwinąć Twoją firmę. Nie musisz od razu stosować wszystkich z nich. Rozpocznij od kilku i gdy rezultaty będą widoczne sukcesywnie wdrażaj pozostałe.

Staraj się mierzyć efektywność wykorzystywanych metod i pamiętaj żeby dobrze się przy tym bawić.

Niedrogie narzędzia marketingu internetowego, które błyskawicznie wpłyną na rozwój Twojej firmy.

  • Zacznij od profesjonalnie wyglądającej strony internetowej. Posiadanie takiej strony pozwoli rozwinąć Twoja markę, przedstawić dotychczasowe osiągnięcia w branży i opowiedzieć o sobie w ciekawy sposób, który przyciągnie potencjalnych klientów. Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową:
    1. Zatrudnij do tego profesjonalistę. Świetnie wyglądająca strona z przyjaznym dla użytkownika interfejsem jest tego warta!
    2. Zoptymalizuj swoja stronę pod katem wyszukiwarek internetowych. Najlepiej jeżeli zrobi to dla ciebie profesjonalista, co ułatwi Twoim potencjalnym klientom dotrzeć do CIEBIE w gąszczu usług fotograficznych. Zastosuj jak najbardziej trafne dla Twojej firmy słowa kluczowe.
    3. Ważną pozycją na Twojej stronie będzie dział “O Sobie”. Posiadanie takiej sekcji pozwoli przybliżyć cię to potencjalnych klientów i umożliwi zaprezentowanie Twoich unikatowych umiejętności. Nie lekceważ tej sekcji!
  • Otwórz konto na Facebook'u. W dzisiejszych czasach niemal wszyscy są członkami tej internetowej społeczności. Umieść na Facebook'u swoje najlepsze zdjęcia. Stwórz oddzielne sekcje w zależności od charakteru zdjęć: zdjęcia ślubne, portrety, krajobrazy. Jak już przyciągniesz do swojego konta rzesze użytkowników zacznij organizować różnego rodzaju promocje. Możesz również wykorzystać Facebook w celu przyciągnięcia lokalnej klienteli.
  • Otwórz profil Twojej firmy na Google Place i Yelp. Są to idealne miejsca do promocji Twojej działalności wśród lokalnej społeczności. Upewnij się, że stworzysz kompletny profil firmy i pozyskaj jak największą liczbę recenzji.

Nie zapominaj o ciągle efektywnych tradycyjnych metodach marketingowych.
Tradycyjne działania marketingowe są relatywnie niedrogie i bardzo skuteczne.

  • Poświęć swój czas na zrobienie kilku sesji zdjęciowych dla organizacji charytatywnych. Poprzez tego typu działalność pomagasz w dobrym celu oraz przede wszystkim zwiększasz rozpoznawalność Twojej firmy wśród uczestników tych imprez.
  • Stwórz kupony promocyjne, które mogłyby być rozdysponowane przez Twoich stałych klientów wśród ich rodzin i przyjaciół.
  • Staraj się wzmocnić kooperacje z innymi lokalnym firmami i wspólnie organizować akcje promocyjne. Możecie nawzajem promować swoje firmy poprzez umieszczanie ulotek i wizytówek w lokalu firmy.
  • Staraj się umieścić swoje wizytówki w miejscach użyteczności publicznej.
  • Zrób zdjęcia przypadkowym ludziom, którzy wydadzą Ci się interesujący. Następnie możesz zaoferować wysłanie tych zdjęć na ich maila i zaoferować im sprawdzenie Twojego konta na Facebook'u.

Dostarczaj klientom zdjęcia na własnych personalizowanych pamięciach USB.
Płytki CD i DVD dotychczas były głównym nośnikiem informacji na których przekazywane były zdjęcia. Są one dosyć tanie i spełniają swoją główną funkcję.

Jeżeli płytka CD bądź DVD zostanie zadrapana nie będzie już użyteczna. Co więcej czas ładowania takiego nośnika jest relatywnie wolny.

Alternatywnym rozwiązaniem jest dysk USB. W dzisiejszych czasach są one dosyć tanie, relatywnie niezniszczalne, przechowują ogromną ilość informacji, mogą być użytkowane przez długi okres czasu i są dużo mniejsze aniżeli płytki CD I DVD.

Ponadto, możesz oznakować je Twoim logo i adresem strony internetowej. Te wszystkie zalety sprawiają, że przekazywanie zdjęć Twoim klientom na spersonalizowanych pamięciach USB jest świetnym sposobem na wywołanie ich zachwytu. Dodatkowo za każdym razem, gdy wspólnie będą oglądać zdjęcia z swoimi przyjaciółmi z pamięci USB od razu zauważą Twoją markę.

Promuj Twój biznes fotograficzny na USB Karcie Biznesowej
Promoting photography with USB card flash drive

Different models of USB flash drives
 Różne modele napędów USB

Dziel się Swoimi Pomysłami Dotyczącymi Marketingu Fotografii
Czy masz już sukcesy z innymi startegiami marketingowymi dotyczącymi rozwoju własnego biznesu fotograficznego?

Podziel się nimi komentując poniżej!


flashbay Autor: Peter Nguyen
1 Komentarze | Zostaw swój 
Josiah Gallo, www.LazerDesigns.com | 28 Jun, 2011
Great call, photographers can really upsell the USB drive feature. A lot easier to use than a CD, and it can be reused. I know I'd prefer to get photos on a USB than a CD
*
* nie będzie pokazany
(jeśli stosowne)
Komentarze od autora zostaną do Ciebie wysłane e-mailem.
Przesłanie niniejszego formularza oznacza zgodę na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z naszą polityką prywatności.