Jak wiadomo, kluczem do stworzenia silnej świadomości marki jest wielokrotne eksponowanie marki grupie docelowej.
Twoje wysiłki w budowaniu świadomości marki pomagają konsumentom zaznajomić się z Twoimi produktami lub usługami. Z biegiem czasu poprzez wielokrotnie eksponowanie marki grupie docelowej i zachwycane ich niezwykłym doświadczeniem, zyskujesz ich zaufanie i lojalność. A to zazwyczaj przekłada się na większą sprzedaż oraz wiele innych korzyści dla firmy.
Jak zapewne wiesz, Coca Cola, Nike, McDonald należą do gigantów wśród marek. Jednakże nadal wydają miliony dolarów na reklamy, komercje, sponsorowanie imprez i poparcie. Dlaczego? Ponieważ dostrzegają istotę podtrzymywania tożsamości ich marki na rynku oraz korzyści niematerialnych, jakie przynosi silna marka.
Na szczęście nie trzeba wydawać milionów dolarów, podobnie jak te gigantyczne korporacje w celu zwiększenia ekspozycji marki. Dzięki Internetowi oraz wielu innym nowoczesnym metodom marketingu partyzanckiego, jest do dyspozycji wiele tanich, ale skutecznych metod marketingu w celu zmaksymalizowania ekspozycji marki.
Odkryj te 5 skutecznych nowoczesnych metod marketingowych do budowania świadomości marki:
# 1: Reklamy w wynikach wyszukiwania zwiększają świadomość marki
Według wspólnych badań prowadzonych przez Google i Leviego, płatne reklamy w wynikach wyszukiwania przyczyniły się do zwiększenia świadomości konsumentów marki Levi o 23% mimo, że reklamy nie zawsze były klikane.
Używanie wyszukiwarek takich jak Google i Bing staje się coraz bardziej popularną metodą dla konsumentów do robienia zakupów i wyszukiwania informacji. Jako takie reklamy w wynikach wyszukiwania nie tylko kierują ruchem do generowania sprzedaży, ale również pomagają w budowaniu świadomości marki dla Twoich produktów i usług.
Zaletą korzystania z reklam w wynikach wyszukiwania jest to, że masz pełną kontrolę nad budżetem i treścią reklam. Ponadto, można od razu śledzić reakcje na reklamy za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics.
# 2: Zmaksymalizuj świadomość marki i zwiększ sprzedaż za pomocą Bezpłatnych Portalów Społecznościowych
Spośród wszystkich dostępnych narzędzi portale społeczne posiadają największy potencjał, aby pomóc w promowaniu Twojej firmy i zwiększyć ekspozycje marki. Co najlepsze, większości z tych potężnych narzędzi portali społecznościowych można używać za darmo, co daje Ci tym samym szansę promowania marki jaką dysponują korporacyjne giganty.
Świętna rzeczą w korzystaniu z narzędzi społecznościowych portali jest to, że za ich pomocą można dotrzeć i zaangażować miliony ludzi, i wielu z nich zamienić na potencjalnych klientów. Rozważ te statystyki:
• Facebook ma ponad 500 milionów użytkowników.
• Istnieje ponad 200 milionów kont na Twitterze.
• Linked in ma około 100 milionów użytkowników.
Stanowi to ogromną grupę osób na rynku. Oczywiście, nie będziesz w stanie dotrzeć do wszystkich z nich, ale łatwo dostrzec okazję jaką dają portale społecznościowe.
Zgodnie z raportem z 2011 roku odnośnie Marketingu Portali Społecznościowych zebranym przez Michaela Stelzner eksperta Portali Społecznościowych, małe i średnie firmy używające marketingu portali społecznościowych odnotowały znaczny wzrost ekspozycji marki, ruchu i sprzedaży.
Ponadto, większość sprzedawców zauważyła, że wzrost świadomości marki jest główną zaletą korzystania z serwisów społecznościowych!
Jeśli jesteś nowy w serwisach społecznościowych, to polecam Ci zacząć od budowy strony na Facebook’u dla Twojej firmy i założenia profilu na Twitterze. Kiedy już będziesz miał gotową stronę na Facebooku i profil na Twitterze, kluczowe jest śledzenie rozmów w kwestiach, które są związane z Twoim przemysłem i produktami lub usługami, zaangażowanie z klientami i potencjalnymi klientami, i ciągłe zapewnianie im przydatnych i korzystnych informacji, które rozwiążą ich problemy i będą zgodne z ich potrzebami.
# 3: Przyciągaj ludzi na swoją stronę za pomocą blogu bogatego w treść
Kiedyś blogowanie był słowem, które często się słyszało. Obecnie blogowanie stał się najpotężniejszym narzędziem aktywnego marketingu przychodzącego stosowanego w celu podniesienia świadomości marki.
Blogowanie jest potężną platformą dla Ciebie aby stać się ekspertem i liderem myśli w danej dziedzinie. Możesz blogować o problemach i tematach związanych z przemysłem. Możesz dzielić się przydatnymi i edukacyjnymi treściami z grupa docelową.
Poprzez ciągłe dodawanie wysokiej jakości i przydatnych treści, można uzyskać wiele korzyści. Przede wszystkim, blogowanie stanowi zasadniczą strategię SEO. Google znane jest z tego, że nagradza strony wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania, jeśli zauważy, że na stronie regularnie dodawane są nowe i świeże treści.
Dodatkowo można przyciągać uwagę odwiedzających strony, którzy szukają informacji związanych z Twoimi produktami lub usługami.
Kiedy odwiedzą Twoją stronę mogą komentować na blogu, co daje |Ci możliwość dalszej interakcji z potencjalnymi klientami.
Oto kilka wskazówek blogowania:
• Używaj podczas pisania potocznego i autentycznego tonu. Innymi słowy, nie bądź nudny!
• Zapewniaj przydatne treści, które informują, uczą i inspirują odbiorców. Innymi słowy pisz o czymś, na czym odbiorcom zależy. Porady, listy top 10 , wiadomości i wywiady z ekspertami stanowią świetną treść!
• Bloguj tak dużo jak tylko możesz. Zelecane jest kilka postów na tydzień.
• Załączaj ładne i stosowne obrazy i zdjęcia w blogu, aby były bardziej przyjazne i atrakcyjne podczas czytania.
• Dołączaj funkcje, takie jak: „tweet” to, „udostępnij” na facebook’u, „lubię to” na facebook’u", itp.
Jeśli wciąż szukasz platformy do blogowania, Wordpress i Blogger należą do dwóch najbardziej popularnych platform do blogowania. Na dodatek są darmowe!
# 4: Jak zajmujące komunikaty prasowe mogą szybko zwiększyć profil Twojej marki
Jeśli chcesz szybko podnieść rangę Twojej marki, pisz zajmujące komunikaty prasowej, które są warte opublikowania.
Komunikaty prasowe są korzystne niemal dla każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości. Mimo, że są powszechnie używane do przedstawiania nowych produktów lub nowych usług, mogą być również używane do publikowania informacji lub wydarzeń związanych z działalnością firmy lub produktami / usługami.
Aby być skutecznym, Twój artykuł musi być warty opublikowania, napisany w dziennikarskim stylu i zgodny ze standardowym formatem PR.
Możesz albo korzystać z usług online dla komunikatów prasowych, takich jak PRWeb.com i BusinessWire.com lub możesz też wysłać swoją historię do gazet, czasopism i programów telewizyjnych.
Zaletą korzystania z usług online dla komunikatów prasowych jest to, że można wysłać Twój artykuł na szczyt serwisów informacyjnych takie jak Google News, Yahoo News, a także innych blogów i mediów.
Jeśli Twój artukuł jest zajmujący i ciekawy, może szybko przyciągnąć dużą publiczność dla firmy i zwiększyć ilość ruchu dla Twojej witryny.
# 5: Używaj filmów online, aby szybko zbudować potęgę gwiazdy
Popularność stron z filmami online, takich jak Youtube, powoduje, że powinny być istotnym elementem strategii marketingowej do tworzenia ekspozycji marki i firmy.
Za pomocą filmów online, zapewniasz swojej publiczności alternatywny i zabawny środek do podawania treści, gdyż niektórzy wolą oglądać filmy niż czytać.
Ponadto, filmy pozwalają pokazać Twoją osobowość, dzięki czemu można zbudować głębszą więź z grupą docelową.
Filmy są szczególnie skuteczne w przypadku prezentacji produktów, zapewniając rady, poradniki i szkolenia. Jeśli filmy są zabawne, twórcze, lub edukacyjne, coraz więcej ludzi będzie je oglądać i będzie chciała się dowiedzieć więcej o Tobie lub Twojej firmie.
Przykładem przedsiębiorstwa korzystającego znacznie z filmów online jest Blendtec, producenta blenderów i mikserów.
Sprytna seria filmów Blendtec na youtube "Will It Blend?" (Uda się zmiksować?) wystrzeliła ich markę do statusu gwiazdy w przeciągu nocy i zwiększyła sprzedaż dla tej wcześniej nieznanej firmy.
Ich zabawne filmy przedstawiały wszelkiego rodzaju nietypowe obiekty, takie jak piłki golfowe, zabawki, piłki, kostki rubika, iPody, itp. walczące z blenderem.
Aby pomóc ludziom odkryć Twoje wideo, można umieścić je na stronie lub blogu, bądź też na serwisach udostępniania filmów, takich jak Youtube, Vimeo, Viddler, itp. Jeśli umieścisz wideo na swojej stronie, pamiętaj aby dodać portale społecznościowe z funkcją udostępniania, takie jak Facebook "Lubię to", Twitter "Tweet", LinkedIn "Udostępnianie", itp. Dodatkowo należy dołożyć starań, aby promować swoje filmy za pomocą kanałów portali społecznościowych, e-mail, sygnałów dymnych lub jakichkolwiek narzędzi komunikacyjnych, które można znaleźć aby dzielić się z obecnymi klientami, przyjaciółmi, rodziną, itp.
Jeśli potencjalni odbiorcy, a także przedstawiciele mediów i społeczności blogujące polubią Twoje wideo, Twoja marki może bardzo szybko zdobyć uznanie i ekspozycje!
Nie trzeba korzystać z drogiego sprzętu do tworzenia filmu. Przy użyciu kamery w telefonie oraz bezpłatnych oprogramowań do edycji wideo, takich jak okna w Movie Maker lub iMovie, Mac, można stworzyć interesujące filmy. Tylko upewnij się, aby film był krótki (2 - 5 minut) i pozwól przebić się Twojej osobowości.
Podejmij działania teraz, aby promować swoją markę!
Chociaż istnieje wiele innych tanich i darmowych metod promowania Twojej firmy w celu zwiększenia świadomości marki, powyższe 5 metod należą do najpotężniejszych.
Dzięki połączeniu powyższych metod promocyjnych z markowymi pendrive’ami USB z logiem, masz potężny pakiet narzędzi promocyjnych i metod do budowania świadomości marki, lojalności klientów i do zdominowania rynku. Wypróbuj to!
Podziel się radami o budowaniu marki
Jeśli udało Ci się z powodzeniem wykorzystać którąkolwiek z powyższych metod promocyjnych w celu zwiększenia ekspozycji marki, proszę podziel się doświadczeniami i wynikami poniżej!
Custom promotional USB drives are a great way to increase brand awareness. Tech items always score high due to their usability factor. Promotional items also should be based on the target audience. If the target audiences are working professionals, tech gadgets and drink ware are usable. If someone is targeting kids, colorful play items would be ideal.
Chris Anguelov, Flashbay UK | 14 Aug, 2017
Hi Sucheta,
Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so.
A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows:
1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients.
2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors.
3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc.
One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors.
From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company.
I hope this helps, please let me know if you have any other questions.
Chris at Flashbay
Sucheta | 12 Aug, 2017
Hi..
I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Tee | 21 Jul, 2015
Hi Jamal,
What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 15 Oct, 2011
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Peter Nguyen, Flashbay | 12 Oct, 2011
Hi Jamal,
Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand.
(1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive.
(2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't?
(3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility.
Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time.
Hope this helps.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 10 Oct, 2011
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money
Thank you
Peter , Flashbay | 03 Oct, 2011
Hi Jamal,
Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 03 Oct, 2011
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost
Szybka wycena...
Używamy plików cookies, aby nasza strona www była jeszcze lepsza. Mogą Państwo zmienić te ustawienia w każdej chwili.