"FBCN’ jest używane w odniesieniu do Flashbay Electronics Huizhou Company Limited, Flashbay Electronics Shenzhen Company Limited i Tian Mu Electronics Shenzhen Company Limited: obecnych i byłych fabryk i firm montażowych Flashbay.
‘Dostawca’ każda firma, która dostarcza materiały, części, sprzęt lub usługi dla FBCN
FBCN zobowiązuje się do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w łańcuchu dostaw FBCN, traktowania pracowników z szacunkiem i godnością oraz prowadzenia procesów produkcyjnych w sposób przyjazny dla środowiska. Dostawcy FBCN’są zobowiązani, we wszystkich swoich działaniach, do działania w pełnej zgodności z przepisami prawa, zasadami i regulacjami krajów, w których prowadzą działalność.
Niniejszy Kodeks Postępowania Dostawców idzie dalej, opierając się na uznanych międzynarodowych standardach w celu zwiększenia odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. FBCN wymaga od swoich dostawców pierwszego szczebla wdrożenia niniejszego Kodeksu przy użyciu systemów zarządzania opisanych poniżej.
Kodeks Postępowania Dostawców FBCN’jest wzorowany na Kodeksie Postępowania Przemysłu Elektronicznego i zawiera sformułowania z niego zaczerpnięte. Uznane standardy, takie jak Międzynarodowe Standardy Organizacji Pracy (ILO), Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (UDHR), Social Accountability International (SAI) i Ethical Trading Initiative (ETI) zostały wykorzystane jako odniesienia przy opracowywaniu niniejszego Kodeksu i mogą stanowić przydatne źródła dodatkowych informacji. Pełna lista odniesień znajduje się na końcu Kodeksu.
System zarządzania powinien zawierać następujące elementy:
‘Dostawca’ każda firma, która dostarcza materiały, części, sprzęt lub usługi dla FBCN
FBCN zobowiązuje się do zapewnienia bezpiecznych warunków pracy w łańcuchu dostaw FBCN, traktowania pracowników z szacunkiem i godnością oraz prowadzenia procesów produkcyjnych w sposób przyjazny dla środowiska. Dostawcy FBCN’są zobowiązani, we wszystkich swoich działaniach, do działania w pełnej zgodności z przepisami prawa, zasadami i regulacjami krajów, w których prowadzą działalność.
Niniejszy Kodeks Postępowania Dostawców idzie dalej, opierając się na uznanych międzynarodowych standardach w celu zwiększenia odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. FBCN wymaga od swoich dostawców pierwszego szczebla wdrożenia niniejszego Kodeksu przy użyciu systemów zarządzania opisanych poniżej.
Kodeks Postępowania Dostawców FBCN’jest wzorowany na Kodeksie Postępowania Przemysłu Elektronicznego i zawiera sformułowania z niego zaczerpnięte. Uznane standardy, takie jak Międzynarodowe Standardy Organizacji Pracy (ILO), Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (UDHR), Social Accountability International (SAI) i Ethical Trading Initiative (ETI) zostały wykorzystane jako odniesienia przy opracowywaniu niniejszego Kodeksu i mogą stanowić przydatne źródła dodatkowych informacji. Pełna lista odniesień znajduje się na końcu Kodeksu.
Praca i prawa człowieka
Dostawcy FBCN muszą przestrzegać praw człowieka przysługujących pracownikom, traktować ich z godnością i szacunkiem w rozumieniu społeczności międzynarodowej.Dyskryminacja
Dostawcy nie mogą dyskryminować pracowników ze względu na rasę, kolor skóry, wiek, płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, niepełnosprawność, religię, przynależność polityczną, członkostwo w związkach zawodowych lub stan cywilny w zakresie zatrudniania i praktyk związanych z zatrudnieniem, takich jak awanse, nagrody, dostęp do szkoleń, przydział zadań, wynagrodzenie, świadczenia, dyscyplina, rozwiązanie umowy o pracę i przejście na emeryturę. Dostawcy nie mogą wymagać testu ciążowego, chyba że jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa lub regulacje.Surowe traktowanie i nękanie
Dostawcy muszą zobowiązać się do zapewnienia miejsca pracy wolnego od molestowania. Dostawcy nie mogą grozić pracownikom ani poddawać ich surowemu lub nieludzkiemu traktowaniu, w tym molestowaniu seksualnemu, wykorzystywaniu seksualnemu, karom cielesnym, przymusowi psychicznemu, przymusowi fizycznemu lub przemocy werbalnej.Praca przymusowa
Dostawcy nie mogą korzystać z żadnej formy pracy przymusowej, niewolniczej lub więziennej. Każda praca musi być dobrowolna, a pracownicy powinni mieć możliwość odejścia z rozsądnym wyprzedzeniem. Pracownicy nie mogą być zobowiązani do przekazania jakichkolwiek dokumentów tożsamości, paszportów lub pozwoleń na pracę wydanych przez rząd jako warunku zatrudnienia.Praca dzieci
Dostawcy nie mogą wykorzystywać pracy dzieci na żadnym etapie produkcji. Pracownicy muszą mieć co najmniej minimalny wiek zatrudnienia w danym kraju lub wiek ukończenia obowiązkowej edukacji w tym kraju, w zależności od tego, który z nich jest wyższy. W żadnym wypadku pracownik nie może mieć mniej niż 16 lat (z wyjątkiem przypadków dozwolonych przez Konwencję MOP nr 138 dotyczącą minimalnego wieku zatrudnienia). Pracownicy w wieku poniżej 18 lat nie mogą wykonywać pracy, która może zagrażać zdrowiu, bezpieczeństwu lub moralności młodych osób, zgodnie z Konwencją MOP nr 138 dotyczącą najniższego wieku dopuszczenia do pracy. Niniejszy Kodeks nie zabrania uczestnictwa w zgodnych z prawem programach przyuczania do zawodu w miejscu pracy, które są zgodne z art. 6 Konwencji MOP nr 138 dotyczącej najniższego wieku dopuszczenia do zatrudnienia. Godziny pracy Z wyjątkiem sytuacji nadzwyczajnych lub nietypowych, tydzień pracy powinien być ograniczony do 60 godzin, w tym nadgodzin, a pracownicy powinni mieć prawo do co najmniej jednego dnia wolnego w siedmiodniowym tygodniu pracy. W żadnym wypadku godziny pracy nie mogą przekraczać maksymalnego wymiaru określonego przez obowiązujące przepisy prawa. Dostawcy muszą oferować urlopy, okresy urlopowe i święta zgodne z obowiązującymi przepisami.Wynagrodzenie
Dostawcy muszą wypłacać pracownikom wynagrodzenie, świadczenia i nadgodziny zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami dotyczącymi płacy minimalnej, nadgodzin, godzin pracy i prawnie wymaganych świadczeń. Dostawcy nie mogą dyskryminować pracowników ze względu na rasę, kolor skóry, płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, religię, przynależność polityczną lub stan cywilny. Podstawa, na jakiej pracownicy otrzymują wynagrodzenie, musi być im jasno i terminowo przekazana.Wolność zrzeszania się
Dostawcy muszą szanować prawo pracowników do swobodnego zrzeszania się, wstępowania do organizacji pracowniczych, ubiegania się o reprezentację i negocjowania układów zbiorowych, zgodnie z lokalnymi przepisami prawa. Dostawcy nie mogą dyskryminować w zakresie zatrudnienia ze względu na członkostwo w związkach zawodowych, a w szczególności nie mogą uzależniać zatrudnienia od warunku, że pracownicy zrzekną się członkostwa w związkach zawodowych lub zgodzą się nie wstępować do związków zawodowych, ani powodować zwolnienia lub w inny sposób szkodzić pracownikowi z powodu członkostwa w związkach zawodowych lub udziału w działalności związkowej poza godzinami pracy (lub w godzinach pracy, jeśli dostawca wyraził zgodę na taką działalność). Dostawcy muszą chronić przed aktami ingerencji w tworzenie, funkcjonowanie lub administrowanie organizacjami pracowniczymi zgodnie z lokalnymi przepisami prawa.Zdrowie i bezpieczeństwo
FBCN uznaje, że integracja solidnych praktyk zarządzania zdrowiem i bezpieczeństwem we wszystkich aspektach działalności jest niezbędna do utrzymania wysokiego morale i wytwarzania innowacyjnych produktów. Dostawcy muszą być zaangażowani w tworzenie bezpiecznych warunków pracy i zdrowego środowiska pracy dla wszystkich swoich pracowników.Środki ochronne
Dostawcy muszą zapewnić odpowiednie środki kontroli, procedury bezpiecznej pracy, konserwację zapobiegawczą i środki ochronne (takie jak fizyczne osłony, blokady i bariery) w celu ograniczenia zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy. Jeśli zagrożenia nie mogą być odpowiednio kontrolowane za pomocą tych środków, dostawcy muszą zapewnić pracownikom odpowiedni sprzęt ochrony osobistej. Pracownicy muszą mieć prawo do odmowy przyjęcia niebezpiecznych warunków pracy bez obawy przed represjami, dopóki kierownictwo odpowiednio nie zajmie się ich obawami.Higiena przemysłowa
Dostawcy muszą identyfikować, oceniać i kontrolować narażenie pracowników na niebezpieczne czynniki chemiczne, biologiczne i fizyczne. Jeśli zagrożeń nie można odpowiednio kontrolować za pomocą środków technicznych i administracyjnych, dostawcy muszą zapewnić pracownikom odpowiedni sprzęt ochrony osobistej.Zapobieganie sytuacjom kryzysowym, gotowość i reagowanie
Dostawcy muszą przewidywać, identyfikować i oceniać sytuacje i zdarzenia awaryjne oraz minimalizować ich wpływ poprzez wdrażanie planów awaryjnych i procedur reagowania, w tym zgłaszanie sytuacji awaryjnych, procedury powiadamiania i ewakuacji pracowników, szkolenia i ćwiczenia pracowników, odpowiednie środki pierwszej pomocy, odpowiedni sprzęt do wykrywania i gaszenia pożarów, odpowiednie wyjścia i plany naprawcze.Urazy i choroby zawodowe
Dostawcy muszą ustanowić procedury i systemy zarządzania, śledzenia i zgłaszania urazów i chorób zawodowych, w tym przepisy zachęcające pracowników do zgłaszania, klasyfikowania i rejestrowania przypadków urazów i chorób, zapewniania niezbędnego leczenia, badania przypadków i wdrażania działań naprawczych w celu wyeliminowania ich przyczyn oraz ułatwiania powrotu pracowników do pracy.Praca wymagająca fizycznie
Dostawcy muszą identyfikować, oceniać i kontrolować narażenie pracowników na zadania wymagające dużego wysiłku fizycznego, w tym ręczne przenoszenie materiałów, podnoszenie ciężkich przedmiotów, długotrwałe przebywanie w pozycji stojącej oraz wysoce powtarzalne lub wymagające użycia siły zadania montażowe.Dormitorium i stołówka
Dostawcy muszą zapewnić pracownikom czyste toalety, dostęp do wody pitnej oraz sanitarne pomieszczenia do przygotowywania i przechowywania żywności. Dormitoria pracownicze zapewniane przez dostawcę lub agenta pracy muszą być czyste i bezpieczne oraz zapewniać wyjście awaryjne, odpowiednie ogrzewanie i wentylację oraz odpowiednią przestrzeń osobistą.Komunikacja
W celu promowania bezpiecznego środowiska pracy dostawcy powinni zapewnić, aby pracownicy otrzymywali odpowiednie informacje i szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym pisemne informacje i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w podstawowym języku pracowników.Komitety ds. zdrowia i bezpieczeństwa pracowników
Dostawców zachęca się do zezwalania na tworzenie komitetów ds. zdrowia i bezpieczeństwa pracowników w celu poprawy bieżącej edukacji w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa oraz zachęcania pracowników do wnoszenia wkładu w kwestie zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy.Środowisko
W FBCN kwestie środowiskowe stanowią integralną część naszych praktyk biznesowych. Dostawcy muszą zobowiązać się do zmniejszenia wpływu swoich projektów, procesów produkcyjnych i emisji odpadów na środowisko.Pozyskiwanie minerałów z regionów ogarniętych konfliktami
W ramach zobowiązania Flashbay’s do odpowiedzialności korporacyjnej i poszanowania praw człowieka, naszym celem jest, aby tam, gdzie tantal, cyna, wolfram i złoto są wykorzystywane w naszych produktach, były one pozyskiwane ze źródeł, które nie finansują bezpośrednio lub pośrednio ani nie przynoszą korzyści grupom zbrojnym w Demokratycznej Republice Konga lub krajach sąsiednich. Oczekujemy, że nasi dostawcy wdrożą podobne polityki, które pozwolą nam w rozsądny sposób zapewnić, że dostarczane nam produkty i komponenty zawierające takie minerały konfliktu są wolne od konfliktu w Demokratycznej Republice Konga. Jeśli Flashbay dowie się o dostawcy, którego łańcuch dostaw obejmuje minerały ze źródła konfliktu, podejmiemy odpowiednie działania, aby zaangażować dostawcę w działania ograniczające ryzyko zgodnie z wytycznymi OECD dotyczącymi należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw minerałów z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka.Zarządzanie substancjami niebezpiecznymi i ograniczenia
Dostawcy muszą przestrzegać najnowszej wersji specyfikacji substancji regulowanych FBCN&rsquo, 069-0135, oraz wszelkich obowiązujących przepisów ustawowych i wykonawczych zakazujących lub ograniczających określone substancje. Aby zapewnić bezpieczną obsługę, przemieszczanie, przechowywanie, recykling, ponowne użycie i utylizację, dostawcy muszą identyfikować substancje, które stanowią zagrożenie w przypadku uwolnienia do środowiska i zarządzać nimi, a także przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących etykietowania i przepisów dotyczących recyklingu i utylizacji. Dostawcy muszą zamieścić karty charakterystyki substancji niebezpiecznych lub toksycznych stosowanych w miejscu pracy i przeszkolić pracowników, którzy będą mieli kontakt z takimi substancjami w miejscu pracy.Emisje ścieków i odpadów stałych
Ścieki i odpady stałe powstające w wyniku działalności, procesów przemysłowych i urządzeń sanitarnych muszą być monitorowane, kontrolowane i oczyszczane zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami przed ich odprowadzeniem lub usunięciem.Emisje do atmosfery
Emisje do powietrza lotnych chemikaliów organicznych, aerozoli, substancji żrących, cząstek stałych, chemikaliów zubożających warstwę ozonową i produktów ubocznych spalania powstających podczas operacji muszą być scharakteryzowane, monitorowane, kontrolowane i oczyszczane zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów i regulacji przed ich zrzutem.Zezwolenia środowiskowe i sprawozdawczość
Dostawcy muszą uzyskać, utrzymywać i aktualizować wszystkie wymagane zezwolenia środowiskowe (np. monitorowanie zrzutów) i rejestracje oraz przestrzegać wymogów operacyjnych i sprawozdawczych takich zezwoleń.Zapobieganie zanieczyszczeniom i redukcja zasobów
Dostawcy muszą dążyć do ograniczenia lub wyeliminowania wszelkiego rodzaju odpadów, w tym wody i energii, poprzez wdrożenie odpowiednich środków ochrony w swoich obiektach, w procesach konserwacji i produkcji oraz poprzez recykling, ponowne wykorzystanie lub zastąpienie materiałów.Etyka
Dostawcy FBCN muszą przestrzegać najwyższych standardów etycznego postępowania w kontaktach z pracownikami, dostawcami i klientami.Korupcja, wymuszenie lub defraudacja
Korupcja, wymuszenia i defraudacja w jakiejkolwiek formie są surowo zabronione i mogą skutkować natychmiastowym rozwiązaniem umowy z dostawcą FBCN oraz podjęciem kroków prawnych.Ujawnianie informacji
Dostawcy muszą ujawniać informacje dotyczące swojej działalności, struktury, sytuacji finansowej i wyników zgodnie z obowiązującymi przepisami i dominującymi praktykami branżowymi.Brak niewłaściwej przewagi
Dostawcy nie mogą oferować ani przyjmować łapówek lub innych środków służących uzyskaniu nienależnej lub niewłaściwej korzyści.Uczciwy biznes, reklama i konkurencja
Dostawcy muszą przestrzegać uczciwych standardów biznesowych w zakresie reklamy, sprzedaży i konkurencji. Dostawcy muszą oferować środki ochrony informacji o klientach.Sygnaliści
Dostawcy muszą stworzyć programy zapewniające ochronę poufności dostawców i pracowników zgłaszających nieprawidłowości.Zaangażowanie społeczności
Dostawców zachęca się do angażowania społeczności w celu wspierania rozwoju społecznego i gospodarczego oraz przyczyniania się do zrównoważonego rozwoju społeczności, w których działają.Ochrona własności intelektualnej
Dostawcy muszą przestrzegać praw własności intelektualnej; transfer technologii i know-how musi odbywać się w sposób chroniący prawa własności intelektualnej.Systemy zarządzania
Dostawcy Flashbay muszą przyjąć lub ustanowić system zarządzania mający na celu zapewnienie zgodności z niniejszym Kodeksem oraz obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, identyfikację i ograniczanie powiązanego ryzyka operacyjnego oraz ułatwianie ciągłego doskonalenia. ISO 14001, OHSAS 18001, Eco Management and Audit System (EMAS) mogą być przydatnymi zasobami.System zarządzania powinien zawierać następujące elementy:
Zaangażowanie firmy
Oświadczenie o odpowiedzialności społecznej i środowiskowej firmy potwierdzające zobowiązanie dostawcy do przestrzegania przepisów i ciągłego doskonalenia.Odpowiedzialność kierownictwa
Jasno określeni przedstawiciele firmy odpowiedzialni za zapewnienie wdrożenia i okresowego przeglądu statusu systemów zarządzania dostawcy.Wymagania prawne i wymagania klientów
Proces identyfikacji, monitorowania i zrozumienia obowiązujących przepisów prawa i regulacji oraz dodatkowych wymogów nałożonych przez niniejszy Kodeks.Ocena i zarządzanie ryzykiem
Proces mający na celu identyfikację zagrożeń dla środowiska, zdrowia i bezpieczeństwa oraz praktyk pracowniczych związanych z ich działalnością, określenie względnego znaczenia każdego ryzyka oraz wdrożenie odpowiednich procedur i fizycznych środków kontroli w celu zapewnienia zgodności z przepisami w celu kontrolowania zidentyfikowanych zagrożeń. Oceny ryzyka dla zdrowia i bezpieczeństwa muszą obejmować magazyny i przechowalnie, sprzęt pomocniczy w zakładach i obiektach, laboratoria i obszary testowe, łazienki, kuchnie, stołówki i mieszkania pracowników.Cele wydajności wraz z planami wdrożenia i środkami
Pisemne standardy, cele w zakresie wyników, wartości docelowe i plany wdrożenia, w tym okresowa ocena wyników dostawcy w odniesieniu do tych celów.Szkolenie
Odpowiednie programy szkoleniowe dla menedżerów i pracowników.Komunikacja
Proces przekazywania pracownikom, dostawcom i klientom jasnych i dokładnych informacji o wynikach, praktykach i oczekiwaniach dostawcy oraz jasny mechanizm składania skarg.Opinie i udział pracowników
Ciągły proces uzyskiwania informacji zwrotnych na temat procesów i praktyk związanych z niniejszym Kodeksem oraz wspierania ciągłego doskonalenia.Audyty i oceny
Okresowe samooceny w celu zapewnienia, że dostawca i jego podwykonawcy przestrzegają niniejszego Kodeksu oraz obowiązujących przepisów prawa i regulacji. Flashbay może okresowo przeprowadzać audyty na warunkach określonych w umowie z Dostawcą.Proces działań naprawczych
Proces terminowego korygowania wszelkich niedociągnięć zidentyfikowanych w wyniku wewnętrznego lub zewnętrznego audytu, oceny, inspekcji, dochodzenia lub przeglądu.Dokumentacja i zapisy
Tworzenie dokumentów i rejestrów w celu zapewnienia zgodności regulacyjnej i zgodności z niniejszym Kodeksem, z odpowiednimi środkami poufności w celu ochrony prywatności.Referencje
Przygotowując niniejszy Kodeks, FBCN korzystała z następujących źródeł.- System zarządzania środowiskiem i audytu
- Kodeks postępowania w przemyśle elektronicznym, wersja 4.0 (2012)
- Ethical Trading Initiative
- Kodeks postępowania w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia ILO
- Międzynarodowe Standardy Pracy ILO
- ISO 14001
- National Fire Protection Association
- Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych
- OHSAS 18001
- SA 8000
- Konwencja Narodów Zjednoczonych przeciwko korupcji
- United Nations Global Compact
- Uniwersalna Deklaracja Praw Człowieka
- Normy ONZ dotyczące odpowiedzialności międzynarodowych korporacji i innych przedsiębiorstw w odniesieniu do praw człowieka
- Wytyczne OECD dotyczące należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw minerałów z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka